Friday, November 16, 2012

Gin + Garrone+ vin= K.O. !

Toata lumea a facut o groaza de prostii in "tinerete". Fara exceptie! Si in cazul meu, unele dintre cele mai penibile si ciudate experiente, au fost cele legate de alcool. Stiu ca toata lumea a comis-o macar odata, asa ca nu fiti ipocriti. Si eu am comis-o. De mai multe ori insa. Si o sa povestesc aici cateva intamplari de genul asta, care si in ziua de azi ma fac sa rad singur. (se intelege ca la vremea aia am fost pus in situatii penibile). Sper ca si pe voi sa va amuze.


Va aduceti aminte de clipele cand se apropria revelionul si era in floare perioada baiaramelor? Cand un nefericit isi punea casa la dispozitie si isi chema toti prietenii sa petreaca noaptea dintre ani. Cel putin inainte de petrecere, ii erau prieteni dar cand plecau si vedea saracul ce ramane in urma sunt convins ca le umplea frigiderul de carne la toti. 
Revelionul din anul 2000 m-a prins la sora unui prieten si vecin de bloc. Ma stiam cu tipul de cand eram de-o schioapa. Sor-sa era mai mare ca noi, una din primele generatii Bon Jovi si Metallica si neavand in momentul ala unde sa petrecem revelionul "datorita, fiinda, faptului, pentru ca" la mine nu se putea dupa dezastrul din anii precedenti (despre asta cu alta ocazie) am zis ok, hai ca mergem la ea. Nu cunosteam pe nimeni acolo in afara de sor-sa si prietenul ei. Tipa parca s-a codit la inceput sa ne cheme (Stia ea saraca de ce) dar eu avand pe vremea aia o combina si ei ducand lipsa de muzica, plus ca a promis ca o sa fie si vreo doua fete dragute de varsta noastra, am cazut la pace. 
Buuun, pe la ora 21 ajungem si noi, eu carand cele doua boxe, tipul asta combina. Taxiul nu ne luase ca stateam la numai doua statii de tramvai de locatia petrecerii, tramvaiele circulau rar la ora aia asa ca am ajuns acolo de zici ca eram cai de curse, asa curgeau apele pe noi. Ne intampina sor-sa, ne-a atentionat de cum am intrat sa ne purtam frumos. La ce se referea nu stiu. Sau cel putin asa vreau sa ma mint si in ziua de azi, tinand cont ce am putut sa facem acolo.
Cand am intrat sa ne prezinte fata lumea de acolo, soc si groaza. La propriu si la figurat. Asa specimene ca in sufrageria aia...rar ! Si nu in sensul bun al cuvantului. Parca intrasem la scoala de vrajitori de la Hogwarts, varianta horror. Oamenii aia zici ca erau desenati cu stanga. Si baieti si fete ! Nu ma interesa pe mine de tipii aia dar il intrebam din priviri pe tovarasul meu unde sunt fetele alea dragute de care ne-a spus sor-sa. Se uita si el la mine ca broasca la sudura, la fel de nelamurit. O spun din capul locului, nu eram la vremea aia manechin (nu ca as fi acum)  dar in niciun caz nu eram babau ca restul. Ca sa nu mai zic ca stateau toti aliniati militareste pe canapea si fotoliu, de parca erau la priveghi.
-Ba sa moara ma-ta unde m-ai adus frate, tu vezi cum arata astia? Zici ca sunt sectanti, ii soptesc eu tipului in timp de montam combina.
-Jur ma, a zis ca o sa fie si fete marfa, dar na, poate nu au venit inca imi raspunde el la fel de dezamagit.
De plictiseala, de necaz sau pur si simplu ca sa avem motiv serios, hai sa bem nene. Si am inceput..Eu cu o sticla de gin, el cu alta. Nu ma omoram eu cu taria si mai ales cu ginul dar ne-am descurcat cu ce aveam in dotare. Asa de bine ne-am descurcat ca dupa nici o ora am baut eu o sticla si el o sticla. Cum ar spune Garcea, eram in stare avansata de crita, dar mai era loc. Pe vremea aia eram vapor de cursa lunga. Si am luat de pe masa si o sticla de Garrone pe care am "postit-o" cu asta. Pe toata !! Plus niste vin varsat. 
Se apropia ora doispe', imi aduc aminte chiar si ca am dansat pana atunci, pe Zorba Grecu'. Apoi s-a intamplat inevitabilul..M-am luptat cat am putut, pe cuvant de onoare, dar parca intram in operatie si eram sub anestezie. Stiu ca am ajuns pe balcon, aveam in mana un bat din ala de sareau artificii, am auzit 10, 9, 8...si cam atat. K.O. !! De parca eram Bute dupa meciul cu Froch.
"La multi aniiiiiiiiiiiiiiiii" m-a prins aplecat peste geam, in lumea viselor. M-a trezit o voce finuta, care ma tot intreba daca imi e bine. Nu prea imi era bine. Deloc !! Din cauza frigului, aveam mainile lipite de cornierul de la balcon, pe capul care statea sa-mi plezneasca de durere aveam o "caciula" de vreo 10 cm de zapada la cum dormisem eu acolo aplecat, imbracat doar intr-un pulover subtire. Daca mi-a fost frig? Nicidecum, cred ca faceam fata si in Siberia la cat eram de imbibat in alcool. 
Fac un efort si cu o privire de bovina ratacita, ma uit in dreapta si vad o bunaciune cu o cana de cafea in mana, care ma tot indemna sa beau. I-am spus ca nu beau cafea de felul meu, dar a tot insistat, ca o sa-mi faca bine. Am luat o gura, in secunda doi vomitam ca un porc, in timp ce frumusetea asta ma tinea de cap.
-Hai vomita ca o sa te simti mai bine.
-Ce dracu mi-ai dat sa beau mai femeie? ii zic eu, dupa ce termin de dat la boboci. Aia era cafea?
-Da, cafea cu usturoi si sare, ca sa te trezesti.
E na ma..gagica la baiaram s-a gandit sa-mi faca si-un mujdei pe langa cafea, ca alta treaba nu avea. Tot de la ea am aflat ca ceasul era aproape 3, dormisem pe balcon vreo trei ore. Mi-a spus ca ea a venit mai tarziu la party, ca ceilalti au incercat sa ma bage in casa dar eu ii injuram ca un birjar si ei i-a fost frica sa nu mor dracu inghetat acolo. Ma mir cum de m-au lasat astia sa-i injur, tinand cont ca sor-sa tipului si prietenul acesteia, erau instructori de Wing Chun si toti invitatii erau cursantii lor. Cu ultimele puteri mi-am dezlipit mainile de pe cornierul ala nenorocit si am inceput "calatoria". Pentru ca a fost o adverata aventura sa traversez sufrageria aia si sa ajung pe hol sa ma incalt. Am cazut cum era si normal in fata usii in timp ce incercam sa ma incalt
-Dracule (Asta era porecla tovarasului meu), draculeeee...acasa...nu mai pot..hai..Atat am putut sa zic. Omul care desi era si el praf, macar ramasese in picioare si incerca sa o combine in bucatarie pe cealalta bunaciune care venise. Deci sor-sa nu mintise, chiar erau doua gagici bune de tot acolo (Si nu le vedeam asa doar din cauza bauturii).
-Hai ba mai stai, esti bulangiu, unde sa mergem acum..Eu incarcam ca un erou sa ma ridic si sa ma incalt, ba chiar am reusit la un moment dat si tot bolboroseam ceva acolo. Stiti cum e atunci cand vorbesc doi betivi si tu esti treaz. Nu intelegi o iota, dar ei doi se inteleg perfect. Asa eram si noi. Pana la urma lasa asta gagica, ma ajuta sa ma imbrac si hai acasa frate..Am ajuns cu chiu cu vai in fata blocului, nici pana in ziua de azi nu stiu cum dracu m-a carat asta doua statii prin zapada aia. Dar cum am pus piciorul pe prima treapta, jaaap, ca in Tom & Jerry am aterizat pe spate. Stateam intins ca o balena esuata si ma uitam cum ningea. Dracu a urcat linistit scarile, a uitat ca eu nu am putut face asta si s-a dus sa se schimbe ca noi cica trebuia sa mai ajungem la un baiaram in spatele blocului. Cand a coborat, tot acolo m-a gasit, imi tinea de cald o "paturica" de zapada. Dupa injuraturile de rigoare, ma urca pana la usa (noroc ca stau la 1) si pleaca. Nu mai are rost sa spun ca am avut nevoie de toata concentrarea cand am intrat in casa sa-i zic maica-mii si bunicii un calduros: La multi ani ! apoi sa ma duc glont in camera si sa cad lat.
M-a trezit un sunat insistent la usa, pe la 6 dimineata. Raspunde maica-mea buimaca, era tatal unor prieteni de la etajul 2. Omul era ruuupt, cu o sticla de sampanie in mana
- La multi ani doamna, am venit sa beau cu Alexandru un pahar de sampanie.
- Doru..la multi ani..Dar Alex doarme, nu se simte prea bine..(Prea bine?? Zi mersi ca nu sunt mort mama.) Si vad ca nici tu nu te simti prea bine Doru..
-Pai ce sa fac doamna, eu nu mai am cu cine sa beau, au venit rudele nevestei de la Moldova, s-au culcat astia peste tot, eu doar sub masa mai aveam loc, baietii nu sunt acasa si am venit pe la Alex..
L-am auzit pe nea Doru cum vorbeste cu mama. Am incercat sa-l strig, dar parca eram un peste pe uscat. Imi miscam buzele, imi curgeau balele ca la oligofreni dar nu puteam sa scot niciun sunet. Pana am reusit sa cad din pat si sa ma misc, mama l-a convins sa se duca sus si sa doarma. Chiar si sub masa daca numai acolo are loc..
    Am vrut  sa ma duc eu dupa el dar am avut un alt soc..Cand am vrut sa-mi pun ciorapii, erau rosii. In mintea mea de om inca beat, dupa doar 2-3 ore de somn, eram convins ca e sange si ca omorasem pe cineva ! S-a dovedit ca era doar zeama de la borcanele cu varza rosie pe care Dracu le sparsese pe balcon la sor-sa. A vrut sa se aseze pe banca de acolo, numai ca a cazut ca bolovanul pe ea si borcanele au zburat ca-n desene animate de se facuse un mic raulet in care eu imi scaldasem picioarele. 
     Nu mai are rost sa zic cat de rusine mi-a fost a doua zi cand am fost amandoi sa luam combina..Beti din nou, ca de, din batrani se zice ca daca bei o bere dupa o noapte atat de grea, te dregi. Noi doar ce ne-am pilit din nou. Absolut toti oamenii se uitau la noi ca la doi ciumati. Si cu atat mai nasol a fost cand le-am vazut aproape treji pe fetele alea doua cum aratau. Frumoase foc ! Sor-sa se tinuse de cuvant cu varf si indesat. Numai ca probabil a uitat sa le spuna ce specimene eram noi. Ne-am strans combina si dusi am fost. Nici pana in ziua de azi nu stiu macar cum o chema pe fata aia care a stat aproape o ora si ceva sa se chinuie sa ma trezeasca si sa-mi faca o cafea. Fie ea si cu mujdei.  Si chiar si dupa doispe' ani, numai cand simt mirosul de gin, ma ia ameteala.




No comments:

Post a Comment